21/11/2018 1 reactie

Stradbroke Island, Kondalilla Falls en Ikea | Blog #7

Ik heb weer WhatsApp! Voor wie mijn vorige blogpost heeft gemist, ik heb mijn telefoon in de wc laten vallen.. Heel ongelukkig, maar het gedoe dat ik achteraf had om WhatsApp weer op mijn telefoon te krijgen was nog vele malen erger. Gelukkig ben ik na 3 weken weer bereikbaar 😉

Ik probeer ondertussen heel erg mijn geld te sparen, want mijn reis begint 2 december! Toch heb ik echt nog wel wat leuke dingen gedaan, want deze blogpostjes mogen natuurlijk niet saai worden.

Zaterdag 10 november ben ik met Daphne (een Nederlandse au pair die ik hier heb leren kennen)naar Stradbroke Island geweest. Brisbane heeft twee eilanden voor de kust liggen, namelijk Moreton en Stradbroke Island. Eigenlijk een soort Texel, maar toch niet echt te vergelijken natuurlijk ;). Ik ben met de trein naar Cleveland afgereisd (een goede 2 uur)en samen hebben we de ferry naar de overkant genomen. We hebben wat lunch ingeslagen bij de supermarkt (Je hebt hier 2 grote supermarkten Coles en Woolworths, net als Albert Heijn en Jumbo. Woolworths wordt overal Woolies genoemd en die is ook mijn favoriet) en hebben de bus naar de andere kant van het eiland genomen. We hebben vooral veel foto’s gemaakt en rondgelopen. Er werd veel gesurfd, maar de golven waren te gevaarlijk om te zwemmen. Op de trail die Daphne en ik ’s middags liepen kwamen we een kangeroo tegen. De eerste die ik hier in het wild heb gezien! Ze zijn hier alleen zo bekend dat dit echt niet de laatste keer zal zijn. Ook denken we in de bus een glimp van een koala te hebben opgevangen, maar toen waren we er al weer voorbij. ’s Avonds zijn we bij de Domino’s naar binnen gegaan en duurde het eeuwen voor we met het ov weer thuis waren. De treinen hebben hier altijd de airco heel hard staan, wat ze echt belachelijk koud maakt. Vooral ’s avonds in het donker is dit naar haha.

De volgende dag ben ik alleen de stad in geweest en heb ik rondgewandeld in Roma Street Parklands. Dit is een heel mooi park met hele mooie tuinen en er lopen ook overal hagedissen rond. Heel leuk om te zien. Lekker een paar uur op een bankje mijn boek gelezen, een heerlijke zondag.

Daarna had ik weer een volle week met Sarah haar laatste stagedagen (het waren allemaal dagshifts, waardoor ik de kinderen moest klaarmaken en naar school brengen, maar ze wel gezellig thuis was met het avondeten)Emily haar school en Karate en Hamish zijn laatste dagen daycare.

Afgelopen weekend gingen we weer met de caravan een uurtje naar het noorden, waardoor ik weer de kans kreeg om met Milou af te spreken. Milou en ik hadden vrijdag allebei al vrij, dus zij kwam eerst met de trein richting de stad. Ik heb haar Roma Street Parklands laten zien en we hebben de winkelstraat een beetje verkend. Milou raadde aan om naar een Pancake Cafe te gaan, so we did. Jummiee. (Maak je geen zorgen, ik probeer hier ook nog een beetje te sporten 😉 ’s Avonds hebben we gebruik gemaakt van de adventskalender van de Mac (oops) en zijn we met de trein naar de Sunshine Coast gereisd. Daar heb ik Sarah en Andrew ontmoet en heb ik in de caravan overnacht. We stonden op een hele leuke camping met een gaaf zwembad, waar de kinderen uren in hebben gespeeld. Zaterdag ging ik met Milou naar Kondalilla Falls, een nationaal park in de buurt met watervallen. Daarvoor zijn we gestopt in een dorp met een Nederlands cafe waar ze kroketten en frikandellen verkochten, was ook leuk om te zien en wat gezellig Nederlands gekletst. Er was niet zo’n best weer voorspeld, maar gelukkig hielden wij het op de trail in het park droog. ’s Avonds terug op de camping hadden we een flinke onweersbui en toen het droog was zijn Milou en ik ’s avonds nog de uitgaansstraat in geweest. Een druk weekend met weinig slaap dus ik moest maandag nog een beetje bijkomen.

Vanaf deze week heeft Sarah officieel vakantie, omdat de universiteiten eerder stoppen geloof ik. Hamish is vanaf deze week ook elke dag thuis en Emily moet nog ongeveer 5 weken naar school. Gister zijn we met zn drieën naar de Ikea geweest en is Hamish naar de kapper geweest, waar hij niet zo’n fan van is haha. Vervolgens heb ik met Sarah de hele middag Ikea gemonteerd (love it, haha). Ik ben gister nacht gestoken door een mug op mijn oog, waardoor ik om 4 uur wakker werd met een dichtgezwellen oog. Super vervelend, maar na 2 uur en 3 icepacks was het al een stuk minder en kon ik hem tenminste weer openen. De foto die ik om 4 uur maakte zal ik jullie besparen, maar op mijn galerij vind je een foto van een paar uur later, haha. En nu schrijf ik deze blogpost. Alles wordt nu een beetje anders dat Sarah thuis is, maar dat is niet erg. Eigenlijk is het nu nog 1 weekend totdat ik twee weken op reis ga. Ik heb er zoveel zin in! Ik heb al een surfles en een dagtour geboekt, nu wordt het dagen aftellen 🙂

Foto’s van deze blogpost staan in mijn galerij!